En iyi anahtar kelime listesi nasıl oluşturulur?

Home/Adwords, S.E.O./En iyi anahtar kelime listesi nasıl oluşturulur?

En iyi anahtar kelime listesi nasıl oluşturulur?

Web siteniz için doğru anahtar kelimeleri seçerek daha fazla fark edilmenizi sağlayabilirsiniz. Bu, işletmenizin kapılarını
açıp insanları etrafa bakınmaları için içeri davet etmeye benzer. Reklamlarda veya içeriğinizde ne kadar alakalı anahtar kelimeler kullanırdanız
Google Adwords Reklam Kalite Puanı da o kadar yüksek olur. Daha yüksek Kalite Puanı da reklamlarınızın Google Arama Ağı’nda daha üst
sıralarda yer almasını sağlayarak dönüşümleri artırır.

Temel düzey ipuçları: Anahtar kelimeleri seçme ve gruplandırma

1. Listenizi oluştururken kendinizi müşterilerin yerine koyun

Şimdi biraz rol yapalım. Müşterinizin sunduğu ürün veya hizmetler için İnternet’te araştırma yapan bir kullanıcı olduğunuzu farz edelim. Aradığınız şeyi tarif etmek için kullanacağınız kelimeleri ve kelime öbeklerini yazın. Daha sonra bunları kategorilere, terimlere ve öbeklere ayırıp harika anahtar kelime listeleri oluşturmak için size gereken her şeyi elde edebilirsiniz. Ortopedik yatak satan bir işletmeniz olduğunu düşünelim. Genellikle işletme sahiplerinde ki eğitim “yatak” kelimesini arayan insanlara reklam yapmak veya Google doğal arama sonuçlarında yatak kelimesi ile yükselmeyi amaçlamaktır. “Yatak” işinizin en popüler kelimesi olsada yüksek arama hacmi, rekabet, maliyetin yanısıra çok düşük dönüşümlere sahiptir. Bunun yerine arama hacimleri düşük fakat daha spesifik long tail anahtar kelimeler hem SEO’da işinizi kolaylaştıracaktır. Hemde daha düşük maliyetlerle daha yüksek dönüşüm almanızı sağlayacaktır.

2. Daha genel veya spesifik anahtar kelimeler seçerek doğru kitleyi hedefleyin

Spesifik anahtar kelimeler kullandığınızda, reklamınız yalnızca müşterinizin işletmesiyle alakalı terimler için gösterilir. Ancak, olabildiğince fazla kullanıcıya ulaşmak istiyor olabilirsiniz. Bu durumda daha genel anahtar kelimeler seçerseniz konu ile ilgili çok daha geniş bir kitleye Adwords kanalını kullanarak ulaşabilirsiniz. Bununla birlikte, bu anahtar kelimelerdeki rekabetin daha fazla olabileceğini ve daha yüksek teklif tutarları gerekebileceğini unutmayın.

3. Benzer anahtar kelimeleri temalar halinde gruplandırın

Potansiyel müşterilere daha alakalı reklamlar göstermek için, anahtar kelimeleri ve reklamları birlikte çalıştığınız işletmenin ürün ve hizmetleri veya diğer kategorilere dayalı reklam grupları halinde gruplandırmayı deneyin. Ayrıca, anahtar kelimeleriniz temalar halinde gruplandırılırsa hesabınızı daha düzenli tutabilirsiniz.

4. Doğru sayıda anahtar kelime seçin

Bir reklam grubunda dilediğiniz kadar fazla anahtar kelime kullanabilirsiniz. Ancak, reklam grubu başına en fazla 20-30 anahtar kelime kullanmak daha faydalı olacaktır. Oluşturduğunuz her reklam grubunda doğrudan söz konusu grubun temasıyla alakalı anahtar kelimelerin bulunması gerektiğini unutmayın.

2017-09-20T16:37:42+00:00 20 Eylül 2017|Adwords, S.E.O.|0 Comments

Leave A Comment